Jak przedstawia się marketing w branży nieruchomości?

Na atrakcyjność inwestycji mieszkaniowych wpływa wiele czynników. Rynek sprzedaży mieszkań nie należy do łatwych, niemniej jednak wciąż stabilnie się utrzymuje na swojej wysokiej pozycji. O powodzeniu sprzedaży nie decyduje deweloper, a nabywcy i to, czy dana inwestycja przypadnie im do gustu. Jedną z kluczowych ról, jakie wpływają na sprzedaż, jest marketing dla deweloperów, czyli szereg działań i narzędzi, dzięki którym deweloper może przejąć kontrolę nad inwestycją, a co za tym idzie, właściwie ją zaprezentować w oczach potencjalnych nabywców. O co w nim tak właściwie chodzi?

Sprzedawaj, aby sprzedać – skuteczność marketingu deweloperskiego

Rynek nieruchomości w Polsce rozwija się w oczach. Z jednej strony to dobrze, bo nabywcy mają do wyboru szeroki asortyment nieruchomości – są mieszkania typu studio, jednopokojowe, więcej niż jednopokojowe, kawalerki, czy też te z antresolą. Problem mają tutaj deweloperzy, ponieważ taka sytuacja sprawia, że na rynku obserwuje się znaczny wzrost konkurencji, a co za tym idzie, jest dużo ciężej przyciągnąć uwagę potencjalnych nabywców. Właśnie w takich sytuacjach pomocą służy marketing dla deweloperów.

Jest to nic innego, jak strategia, która prowadzi do korzystnej sprzedaży mieszań lub domów. Polega ona na dostosowaniu oferty dla konkretnej grupy odbiorców, między innymi poprzez odpowiednie kanały, takie jak, np. kampanie na Facebooku.

W marketingu dużą rolę odgrywa zatem reklama. Deweloperzy mogą reklamować się poprzez:

  • standardowe reklamy: ulotki, gazetki, wizytówki, czy też broszury,
  • kampanie reklamowe: Facebook i Instagram,
  • Google Ads,
  • pozycjonowanie SEO,
  • landing page,
  • korespondencja mailowa.

Kluczowa w tym wszystkim jest również ogólna opinia, czyli kreowanie własnego wizerunku. Deweloper udoskonala go poprzez swoje działania (w dobie internetu głównie w sieci), utrzymywanie dobrych i stałych kontaktów z interesantami oraz poprzez śledzenie trendów i zainteresowań klientów. Marketing dla deweloperów jest zatem szeroko pojętym zagadnieniem, bez którego nie da się skutecznie zareklamować, a tym bardziej sprzedać danej nieruchomości.

Wybór narzędzi, ale dopiero po strategii

Z wymienionych wyżej sposobów warto korzystać dopiero wtedy, gdy jest już jakiś plan oraz strategia. Opracowując taką strategię, trzeba wziąć pod uwagę kilka elementów, między innymi: celu i potrzeb potencjalnych klientów, analizy rynku i konkurencji, walorów inwestycji oraz słabych i mocnych stron oferty – punkt wyjścia w budowaniu kampanii reklamowej.

Kolejnym etapem po strategii jest właśnie selekcja kanałów, które można wykorzystać do promocji nieruchomości. W dobie internetu nie może obejść się bez użycia mediów społecznościowych oraz samej wyszukiwarki Google, która pozwala również na stworzenie darmowej wizytówki – niby nic, ale naprawdę dużo robi.

Pomoc specjalistów od marketingu dla deweloperów

Marketing w branży nieruchomości udostępnia naprawdę wiele możliwości. Taki wachlarz możliwości obejmuje tradycyjne metody promocji oraz nowoczesne i interaktywne. Kluczowa w tym wszystkim jest dokładna analiza rynku i konkurencji, dlatego deweloperzy często korzystają z pomocy doświadczonych specjalistów od marketingu nieruchomości, głównie dlatego, że jest to znacznie bardziej opłacalne i eliminuje stres związany z wszystkimi etapami inwestycji.