Jak zbudować markę na Instagramie?

Obecnie coraz więcej marek decyduje się na założenie konta na Instagramie. A trzeba przyznać, że social media to jeden z najpopularniejszych kanałów jaki może wykorzystać firma do budowania świadomości o swojej marce i zdobywania nowych klientów. Czemu jednak marka na Instagramie jest tak popularna? Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się więcej szczegółów.

Spis treści:

  • Czym tak właściwie jest Instagram?
  • Jakie znaczenie w biznesie może mieć Instagram i dlaczego warto promować markę na Instagramie?
  • Marka na Instagramie – jak ją zbudować?
  • Podsumowanie dotyczące marki na Instagramie

Czym tak właściwie jest Instagram?

Instagram to jeden z serwisów społecznościowych, który służy do publikowania zdjęć czy też krótkich nagrań wideo. Został założony w 2010 roku przez Kevina Systroma oraz Marka Kriegera i co ważne w 2012 roku został wykupiony przez Facebooka za miliard dolarów. Ponadto cechą charakterystyczną tego medium społecznościowego jest format zdjęć, w jakim się je umieszcza. A jest to kwadrat. Dodatkowo na każde wstawiane zdjęcie można nakładać filtry i edytować je pod kilkoma względami. Aplikacja Instagrama dostępna jest na smartfonach z systemem Android, iOS oraz Windows Phone. Każda osoba może założyć sobie konto, zarówno prywatna jak i publiczna.

Jakie znaczenie w biznesie może mieć Instagram i dlaczego warto promować markę na Instagramie?

Z racji tego, że Instagram stał się szybko popularny, to większość firm postanowiła z niego korzystać, aby zwiększyć świadomość o sobie i swojej marce. A trzeba przyznać, że ten serwis społecznościowy potrafi przyciągnąć do siebie wielu użytkowników. Dlatego ma to duże znaczenie jeśli chodzi o rozpowszechnienie swojej branży, ponieważ mogą ją zobaczyć tysiące osób. Dlaczego jeszcze warto promować swoją markę na Instagramie? Po pierwsze na Instagramie można łatwiej osiągnąć zasięg organiczny. Jest on tu stosunkowo wyższy w zależności do serwisu Facebooka. Po drugie, użytkownicy zdecydowanie bardziej wolą oglądać grafikę niż tekst. A Instagram to właśnie taki portal, na którym zdjęcia dominują nad treścią. Dlatego też z badań wynika, że użytkownicy są bardziej skłonni do wchodzenia w interakcję z markami na Instagramie.

Marka na Instagramie – jak ją zbudować?

Żeby zbudować swoją własną markę na Instagramie, to trzeba skupić się na kilku ważnych czynnikach. A zalicza się do nich:

  • przeanalizowanie profilu konkurencyjnej firmy,
  • stworzenie listy odpowiednio dobranych hasztagów do grupy docelowej,
  • przygotowanie odpowiednich treści,
  • stworzenie planu publikacji postów,
  • poszukiwanie nowych, potencjalnych klientów,
  • Twoje zaangażowanie w prowadzenie profilu na Instagramie,
  • umieszczenie najważniejszych informacji o firmie, w tym link do strony internetowej.

Podsumowanie dotyczące marki na Instagramie

Na sam koniec trzeba zaznaczyć, że do zbudowania marki na Instagramie nie trzeba zbyt wiele wysiłku. Wystarczy włożyć w to trochę swojego zaangażowania. A jak wiesz, budowanie marki w tym medium społecznościowym może być bardzo opłacalne. Dlatego jeśli chcesz osiągnąć sukces, to zacznij działać już dziś.